evigheter sen

Det var ju bara längesen nu.
Har varit sjuk, mer eller mindre, ivecka, var iväg till sthlm,skulle hälsa på min gammel moster, som e väldigt sjuk, å hon blev så glas så :) samma vecka , en av killarna blev dåliga när vi skulle åka hem,väl hemma så omsjuknade jag, jobbade iallafall den helgen för då mådde jag bra igen :)
haft semester. 2 veckor.Gubben blev ledig förra veckan,

Jobbat denna vecka nu, killarna har varit på dagis å Syrrorna har hämtat . Gubben å Bebbe for till sthlm på onsdags natten, Matte har varit här i 2 dar :) det e så trevligt när han e här :) Så Gubbarna har varit iväg å golfat, :)
Jag e ledig i dag torsdag, jobbar imorgon, skaev köra tjejerna till bussen innan jobbet dom ska till sthlm, för att förbereda å kolla vad dom ska ha för packning med sig då dom ska ut å segla i vecka :) så kul tycker dom, ja g hade oxå gärna velat hänga på dom ,älskar å segla :) men men.

Idag ska vi inte göra mkt. försöka få i oss lite frukost, ska väl ned till Ludvika för att handla resten till middan.
Det ser ut som om regnet hänger i luften, får väl se vad det blir. nu ska jag fixa frukosten, rostat bröd, ägg,choklad till barnen  gott pålägg :)

åå nu ringer pappa min det bådar inte gott!!

solen

har skinit på oss igår å idag :) lite regn föll igår men det gör inget då solen lyste mestadels :)

Igår tog jag bort räcket på altanen, mellan utbyggnaden å det gamla, himel vad stort det känndes :) Nu e det bara till att kapa 3 st reglar å sätta upp så jag kan fortsätta med det nya räcket, Får bli en sväng till Ludvika å hämta kapen:)
 som älsklingen lämnade där förra helgen. Sen så blir det snickra mera av. bara för älsklingen inte trodde jag kunnde så ska jag ha det klart till han kommer hem!!

så här såg det ut efter räcket e borttaget :)

nu blir det frukost på altan, Pontus å Flisan sover fortfarande å kl e 9,25. min lill kille var trött idag, Nicke vakna 8,15
pontus vaknade 9.40 han tog rejäl sovmorron, det behövde lillskrutten :)Flisan vaknade strax därefter.:)
Frukosten avklarad,
Färgat håret på Flisan å hon har färgat mitt, sitter med färg i nu :)
Sen blir det hänga tvätt, klippa gräsmattan, funderar på att flytta på studsmattan, eller byta plats med gungorna å den. så jag får ha mina vinbärsbuskar i fred :) killarna plockar vinbär å lägger på studsmattan, dom har ju inte mognat klart än så jag vill ju ha bären kvar.
Det blir inge mer altan bygg för min del, pratade med älsklingen idag han ska göra klart när han kommer hem, han vet att jag kunnde fixa altan,  tur för honom det att han förstod det!!

strax dax för mig att skölja ur håret,

Mamma å Mormor

Måste bara lägga upp denna bild!

Min älskade mamma å min älskade mormor!

Min älskade mamma å min älskade mormor som jag fortfarande har i livet!
Kortet är taget för nästan 5 år sen då Pontus var liten plutt :)
Hon hann iallafall få vara med när Pontus föddes, Nicklas väntatde jag när hon dog.
Mormor lever å står i, med viss nedsättning pga sjukdom. Men jag e glad så länge jag har henne kvar!

regn rusk denna söndag

Regnet det bara fortsätter, men men inte så mkt att göra åt.
Nu har man landat här hemma, igår så tvättade jag 4 maskiner så nu e all tvätt borta :) skönt, fixade undan lite här hemma,Älsklingen skulle varit å jobbat men pga regn så kunnde han ej, Så det blev en mysdag hemma för honom :)
Vi gjorde inte mkt igår, bara umgicks.
 middag: Kassler låda.

Idag så åkte Älsklingen å Bebbe i väg  istället men kan ju säga att det e ju inte mkt finare väder idag heller,men det e skönt om det blir klart :)
Jag har fixat med disken, ,vi har ätit frukost, det e bara Flisan som ej ätit för hon sover fortfarande, men ska strax vakna tycker jag:)

Här kommer några bilder:

Bebbe å Pontus i Gurra.

Pontus på sin cykel            Nicke på sin cykel.

Felicia å Jennie mina
älskade döttrar!

Nu har pontus dragit ut med en kompis, Nicke e hemma med mig ett tag iallafall:)
Kaffe paus sen väcka upp Fialottan:)

nu har fia vaknat :) eller det e ett tag sen nu :) jag har med hjälp av grannen skurat poolen, fikat, förberätt middan, har köttfärsås på plattan, den ska få stå en stund å gotta tillsig innan jag gör klart lasangen :)
dammsugit har jag hunnit med oxå :) bara golvtorkningen kvar, som jag ska göra strax :)Killarna e ute å leker,  solen skiner just nu, regn å sol om vartannat.

Några dar

Uppdatering från min bärabara i sthlm :)

resan hit gick bra,vi åkte direkt till min mormor, som blev såå glad att vi kom. :)fika prata var å handlade åt henne. Fixade mat när vi kom tillbaka.Jag hjälptew henne å stadade lite damsög av å torkade golven,det har hon svårt med. Men det är förståligt i det tillstånd som min älskade mormor är i.

Sen for vi Hem till Flisan en sväng hon skulle hämta nått.sen hem till Gustavsberg. Där Pappsen å Bebbe var.
Det blev basta på en gång!! äntligen:) Riktig bastu:)

Onsdagen gjorde vi inte så mkt, var till Brisack å kollade lite, var å handla på mitt gamla jobb ( willy´s) Det var ju ett par ansikten man kännde igen, visst några av de gammla hade semester :)
Efter det for vi hem lämnade varorna, Å Bebbe ville vara kvar hemma, For sen till Mamma Eva å Lasse på deras jobb,Dom blev så glada så. Blev bjudna på fika hos dom på kvällen :)
PÅ hem vähen stannade vi på Barnens hus så killarna fick köpa sig nått för dom pengar dom hade fått av både gammel mormor å mormor Eva, så dom köpte sig varsina knallpulver pistoler :)  å en glass:) så stolta så e killarna hihi.
Väl hemma så hade Bebbe klippt gräsmattan, å den e inte liten kan jag säga, det var jag som skulle göra det på fm men det började regna då.Tack Bebbzor:)!
Fixade marinaden å köttet, grillen med.Älsklingen ringde å sa att han var på väg hem så jag startade grillen satte färskpotatisen på spisen.

Efter maten så åkte jag å mina 3 barn till mormor Eva Å Lasse ute på värmdö.Hade så jätte trevligt, var hemma närmare 21 tiden, Nicke somnade i bilen,pontus var det fullfart på, han hade så mkt aatt berätta för sin Pappa:) han somnade inte förrenst närmare 22 tiden.
Vi andra kollade tv eller dom stora satt vid datorn :)

Idag torsdag så hade jag tänkt mig att vi skulle åka hem till Dalarna men får se hur det blir,Det regnar å e allmänt tråkigt väder.Måste iväg å få min bil tankad,ska hörqa med Älsklingen när vi kan mötas.
Skulle behöva göra en sak till innan jag far härifrån å det e att göra ett besök hos min gammel moster på sjukhuset, men vill inte gärna ha killarna med mig då hon e väldigt dålig. får se hur jag löser det.
Men nu e det dax för frukost, ungdomarna sover fortfarande....
Skriver mera senare, kanske hemma eller så e jag kvar här i sthlm...

Tisdag å regn

Så har vi då kommit till tisdagen, hmm, regn regn regn, visst det behövs men iallafall.
Packade då inte igrå kan jag ju säga, men hå¨ller på med det nu. skulle bara skriva ett par rader innan,
Vi far här nu på fm för att hälsa på gammel mormor,hon blev så glad igår när jag sa att vi kommer, min mysiga goa mormor. hon e så underbar.!
Vi ska äta lite frukost innan med,
Ska försöka få upp Flisan med, hon e såå trött så. men nu räcker det med att sova.

Återgå till packning ,frukost å annat,

Hej så länge, kanske uppdaterar på den bärbara jag har,

Måndag mulet regn

Denna morgon startade riktigt tidigt, redan i natt 02,15 väckte älsklingen, såg till att dom fick med sig allt, sen gick jag å la mig igen :)
Nicke vaknade tidigt , ansåg jag ialla fall, vid 7, varit uppe sen dess, men vi la oss i soffan å kollade tv, sen kom Pontus upp å la sig bredvid mig i soffan, sen har det varit full fart, kaffet fixat, frukost snart framdukat,
Pontus ska till tandis idag, fixa lite, sen får vi se om vi åker till STHLm idag med,  eller om vi far imorgon, får prata med Flisan å höra vad hon tycker med, Ska hälsa på gammel mormor, (min mormor) sen ska jag hälsa på min gammel moster på  sjukhhuset så då får barnen vara hemma eller med någon annan.
Börjar få huvudvärk, för lite kaffe tror jag :) nu ska jag ta tag i hemmet å barnen.
 Nu har vi varit till Tandis, Pontus  e helt otroligt duktig, han gapar å gör precis som tandläkaren säger åt honom. :)
Var till banken sen handlade lite, hem å fikade, regnar så det e inge kul väder att vara ute i, jo ,barnen tycker det iof.
Flisan å jag har kommit överrens om att vi åker till Sthlm i morgon,då vi e utvilade :)
Ska packa ikväll, å städa upp lite här hemma, lite roligare att komma hem när det är städat. det är inte mkt att röja upp.
Pontus är ute i regnet med ett par kompisar , Nicke har varit ute med men just nu är han inne å busar järnet med Flisan :)
Ska komma på nått att äta nu till kvällern. Vi åt tidig middag

Middag idag: Pannkisar, sylt

Grannen  Nina var in på fika ,så skönt när man kan prata av sig lite:)

nu blir det till att fixa ihop nått

Helgen är förbi

Så har då helgen farit förbi, Min älskade make kom hem i Fredags kväll, blev inte mkt till att umgås, vi alla var trötta,
Lördag så for maken å Bebbe till Ludde för att  göra ett jobb, vi åkte dit med lite senare, Det är så trevligt att umgås med H å hennes Familj,Flisan var kvar hemma, Hon var med sin kompis. Jennie var hemma oxå hon höll på med att packa, hon skulle bli hämtad av pojkvännen idag, hon blir väl där ett par veckor antar jag :)Väl hemma så började jag med mat Grilla skulle jag , Det har åskat å regnat idag igen, helt otroligt, men skönt,Strömmen gick i natt pga åksvädret, helt jäkla svart på hela området , men den kom tillbaka efter 40 min kanske.
Eftermaten så baara var vi ett tag, killarna badade i poolen, fast det regna :)
Älsklingen kom hem på kvällen, vi gjorde inget speciellt .Nicke somnade tidigt redan kl 19,30. Pontus satt uppe å mös med oss till 21,30 tror jag kl var innan han somnade. vi andra var uppe några timmar till,åskade i natt med:) så mysigt att kolla när himlen lyses upp.
Söndagen bestod av mera jobb för hjärtat, så typiskt när man e ledig själv, men men ,vi har inte gjort mkt idag,
Jag har klippt gräsmattan, killarna badat i poolen , haft kompisar här, mm.
Middag idag bestod av : Spaghetti , köttfärsås.

Karlarna kom inte hem förrenst vid 19 tiden, hm, bara fixa för dom vila innan dom skulle åka tillbaka till Gustavsberg å mera jobb för Älsklingen,

Killarna somnade vid 21 tiden,

resten av kvällen tillbringades i soffan med resten av familjen :)

Fredag å lite mulet!

Idag Fredag e det lite mulet å riktigt skönt ute, men solen kommer fram strax ser jag.
Nu på morgonen har jag hunnit med å dammsugat å torkat golven i köket, nästa rum blir vardagsrummet, men det får bli efter frukost, Väckte Jennie vid 7,30 då hon ska iväg på en avslutning med god mat å gocart körning:)
Hon blev hämtad här hemma 8.30.
Så det blir bara killarna å Flisan hemma  på dan nu. ska fixa å fara å handla, Skulle ju ha jobbat men känner mig inte riktigt helt ok efter tisdagens bravader , ringde jobbet redan igår å pratade med dom. Går på semester på måndag :)

Igår var vi ned till stranden på em, killarna tycker det e såå roligt att vara där å bada, Pontus han visade mig att han kunnde simma, ja han kan faktiskt det!!! Han simmar undervattnet! Så jäkla duktig, jag blev så förvånad, . men så stolt över honom. Nicke simmar med armpuffar å grejj runt magen då simmar han för fullt. så duktiga mina killar är!!
Efter vi varit nere vid stranden så var det hem å fixa middag, Stekt fisk, ris å spenat, mums.

vilket snörpligt...

slut på min dag igår då!
Fick andnöd å bröstsmärtor, så abulansen kom, hmm faan, orkar inte med detta, vill vara på jobbet , har ju bara ikväll å fredag kvar innan semester i 2 v. satsar på att jobba på fredag iallafall.

Idag ska jag bara ta det lugnt med barnen å bada,
skriver senare

Vi har bara tagit det lugnt badat i poolen, å myst.

Middag: Pasta å köttfärsås.

efter killarna somnat så gick  Flisan å Jag över till grannen för att ta ett kvälls dopp i deras pool, vi hade så trevligt , Tack Nina!